top of page

Handel,  Forsendelse
& returnerings
betingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Snakecharm.dk Betingelserne gælder i det tilfælde hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Snakecharm.dk 

 

PRISER
Alle de oplyste priser hos Snakecharm.dk er vist i DKK og er inklusive dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.

 

Smykker sælges med tilhørende æske. Æsker sælges/sendes ikke separat uden et tilhørende smykke.

 

UDSOLGTE VARER
Der tages forbehold for udsolgte varer og leverandørsvigt.

Forsendelse, levering og aftaleindgåelse
Levering sker med den leverandør du vælger i vores check out. Denne aftaleindgåelse foretages på dansk. 

 

FRAGT DANMARK

Vi tilbyder fri fragt i hele Danmark både til pakkeshop og til privatadresse, med sporing og mulighed for erstatning hvis pakken er gået i stykker under forsendelsen.

 

Ønsker du levering til erhverv (arbejdsplads), giver vi dig også mulighed for  erhvervslevering. Her koster det mellem 25 - 40 DKK. 

 

OBS! Ved køb under stock sale/udsalg/jul/Black Friday må der forventes længere leveringstid. 

 

Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtselskaberne vil dette tilsvarende forsinke leverancen, og Snakecharm.dk kan ikke holdes ansvarlig for dette. 

 

Levering anses for sket når varen er forsøgt leveret på kundens adresse. Det er kundens ansvar at opgive korrekt adresse og info ved ordreafgivelse. Snakecharm.dk kan ikke holdes ansvarlig for mislykket levering, hvis ikke disse er korrekt oplyst. 

 

Er der fyldt i den valgte pakkeshop, fx. ved juletid / Black Friday vælger nogle fragtselskaber at omdirigere pakken til nærmeste pakkeshop. Dette kan Snakecharm.dk ikke holdes ansvarlig for.  

 

RISIKO
Risikoen overgår til kunden som forbruger på leveringstidspunktet.

 

BETALING
Når vi har modtaget din bestilling/betaling sendes varen samtidig ved først kommende hverdag. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon. Varerne bestilles online og der kan betales med Dankort, Visa, Visa Elektron, Eurocard, Maestro.

 

RETURNERING

Vi tager dine varer retur gratis retur i 30 dage. Vær OBS på at ved Stock Sale/Udsalg er der kun 14 dages returret.

  1. Bestil et returlabel hos din foretrukne fragtleverandør og sæt denne udenpå pakken.

  2. Pak ordren forsvarligt og sikre dig at alle varer er sendt tilbage i samme stand og samme indpakning, som da du modtog dem.

  3. Indlever pakken i en pakkeshop.

  4. Husk en kvittering på forsendelsen når den er afleveret.

Vælger du at sende din ordre retur selv udenom vores returportal er på eget ansvar og vi dækker ikke omkostningerne herfor. 

***Bemærk venligst, at der kan gå op til 7 hverdage, fra lageret har modtaget din returpakke, før refunderingen bliver gennemført.

 

Bemærk venligst, at der kan gå op til 7 hverdage, fra lageret har modtaget din returpakke, før refunderingen bliver gennemført.

 

OMBYTNING
Vi kan desværre ikke ombytte varer direkte på webshoppen. Du kan dog altid få en gavekode og bestille nye varer. 

Du kan modtage et tilgodebevis efter aftale - send en mail til mail@snakecharm.dk hvis du ønsker. 

 
RETURRET / FORTRYDELSESRET
Der gives 14 dages returret/fortrydelsesret fra varen modtages af kunden. 

Ved køb af elektroniske gavekort er der returret i hele gavekortets gyldighedsperiode.

 

SÆRLIGE VILKÅR VED KØB UNDER LAGERSALG/UDSALG
Vi tager forbehold for udsolgte varer under lagersalg / udsalg.

Rabatkoder er ikke gældende på udsalgsvarer / nedsatte varer. 

Ved køb under stock sale/udsalg må der forventes længere leveringstid. Rabatter under stock sale/udsalg kan ikke tilbydes med tilbagevirkende kraft. 

 

REGISTRERING AF OPLYSNINGER
Snakecharm.dk registrerer dit navn og din adresse samt faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Oplysningerne videregives ikke, men Snakecharm.dk beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det.

 

SKADER/MANGLER VED LEVERING
Hvis du har modtaget en pakke som bærer præg af at være skadet, skal du med det samme tage billeder af pakken/emballagen. Det samme er gældende hvis de leverede smykker ligeledes har taget skade under selve forsendelsen. Du skal kunne fremvise billeder af selve pakken/emballagen, samt det skadede indhold til mail@snakecharm.dk

 

Husk også at gemme den ødelagte emballage indtil sagen er fuldt afsluttet. Dette kan tage op til 2 mdr, da vores fragtleverandør kan bede om fysiske beviser i hele denne periode, selvom sagen er afviklet hos os.    

 

Skulle der være mangler i forsendelsen grundet den skadede emballage, skal ovenstående procedure følges på samme måde.  



REKLAMATIONSBEHANDLING
Ved fejl og mangler tages der hurtigst muligt kontakt til Snakecharm.dk

Du afholder ingen fragtomkostninger i den forbindelse. Dog skal fejl og mangler påberåbes indenfor rimelig tid. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Snakecharm.dk modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt.

 

Snakecharm.dk  yder 4 års reklamationsret på alle smykker. Vi skelner dog mellem produktionsfejl, slitage og forkert brug, samt naturlig syre i huden.

 

Produktionsfejl dækker over fejl i produktionen af smykkerne. Et eksempel på produktionsfejl kan være hvis et smykke taber sin emalje, hvis et øsken på et armbånd er gået op, eller hvis en lås ikke vil lukke til. Vi ombytter selvfølgelig altid smykker med produktionsfejl. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt der er tale om en produktionsfejl eller ej, er du altid velkommen til at kontakte os.

 

Hvis et smykke er tabt, kan det ikke dækkes af reklamationsretten, da det ikke længere er i vores besiddelse, og vi kan ikke vurdere dets tilstand.

 

KONTAKT OS ALTID DIREKTE I FORBINDELSE MED REKLAMATIONER

Dette gøres ved at sende en mail til mail@snakecharm.dk med et tydeligt billede af varen, samt dit ordrenummer. Herefter tager Snakecharm.dk stilling til om varen er godkendt som reklamation og hvordan sagen efterfølgende behandles. 

 

VÆRD AT VIDE

 

Smykker med div. belægninger, kan blive slidt med tiden. 
Slidtage betyder, at smykket har været brugt over længere tid og derved må forventes at blive slidt. Slidtage dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på slidtage kan være belægninger, som løbende fortager ved brug af smykkerne. Vi ombytter derfor ikke smykker på grund af tegn ved slitage.

 

Forkert brug betyder, at smykket har fået skader som følge af forkert brug eller mishandling af produktet. Forkert brug dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på forkert brug/behandling af smykker kan være hvis et smykke har ændret farve ved at ligge frit fremme eller ved at være blevet udsat for fugt, cremer, sæbe, hårspray, rengøringsmidler, eller lign. I disse tilfælde vil smykket hurtigt blive mørkere og misfarvet. Smykker skal altid opbevares i lukkede poser eller i deres smykkeæsker når de ikke bliver brugt, for at bevare det flotte udseende længst muligt. Bemærk dog, at smykker der omvendt ligger ubrugt i deres lukkede poser/æsker over en lang/længere periode også vi kunne misfarves. Husk derfor at få dem brugt løbende, for at bevare deres flotte udseende. Smykker der er misfarvede i metallet vil ikke godkendes som reklamation, da de har været udsat for forkert opbevaring/brug. Et andet eksempel på forkert brug er hvis et smykke er knækket i selve kæden. Mange af vores smykker har tynde kæder, som ikke tåler ryk. Derfor vil et smykke der er knækket i selve kæden ikke godkendes som reklamation, da vi anser dette som værende selvforskyldt. 

 

Endnu et eksempel er vores emaljesmykker. Selve emaljen kan miste farven eller falde af, hvis den fx ligger i en vindueskarm og udsættes for direkte sollys, eller hvis den udsættes for fugt (ved badning), hårspray, creme, parfume, etc. Dette anses for selvforskyldt, og vil ikke blive godkendt som reklamation. 

Handelsbetingelser (“Vilkårene”) er et sæt juridiske termer udfærdiget af ejeren af en hjemmeside. De fremsætter de handelsbetingelser, der regulerer aktiviteterne af besøgende på samme hjemmeside, samt forholdet mellem besøgende på hjemmesiden og ejeren.

bottom of page